Samochód elektryczny naładujesz szybciej
Jeden z głównych postulatów Białej Księgi Elektromobilności, opracowanej przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), wszedł w fazę realizacji.
Specjalna E-Taryfa dystrybucyjna miałaby regulować zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczenia w obrocie energią elektryczną. Jeśli nowelizacja zostanie przyjęta, wprowadzi do polskiego prawa specjalną grupę taryfową dedykowaną jedynie ogólnodostępnym stacjom ładowania, które świadczą usługi ładowania zgodnie z ustawą o elektromobilności.
Rozbudowanie sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych jest kluczowym elementem rozwoju polskiej elektromobilności. Obecnie opłaty dystrybucyjne znacznie obciążają budżety administratorów ogólnodostępnych stacji ładowania i obniżają rentowność ich interesów. Stałe opłaty przy niewielkim popycie na tę usługę generują ogromne koszty i nie uwzględniają otoczenia rynkowego, które dopiero znajduje się w fazie rozwoju.
Strata ta zmniejszałaby się w sposób naturalny wraz ze wzrostem liczby pojazdów elektrycznych. Gdy po polskich drogach poruszałoby się ich około 80 tysięcy, zostałaby całkowicie zniwelowana.
Z badań przeprowadzonych przez InsightOut Lab wynika, że aż połowa Polaków chciałaby mieć własne auto elektryczne. Infrastruktury do ładowania jest więc wyjątkowo ważny.