#conowego  
2019.09.09

Firmy kurierskie coraz częściej stawiają na auta elektryczne

W ostatnich miesiącach praktycznie codziennie słyszymy o nowych rozwiązaniach, które mają przyczynić się do troski o środowisko: ograniczenia produkcji śmieci i zmniejszenia emisji zanieczyszczeń. Trendem, który widoczny jest na całym świecie, jest rozwój elektromobilności. Również branża kurierska coraz mocniej stawia na ekologię i pojazdy elektryczne.

Elektryfikacja flot firmowych niesie ze sobą kilka korzyści. Eksperci z firm logistycznych wskazują przede wszystkim na zmniejszenie emisji CO2, redukcję kosztów transportu oraz uniezależnienie się od wahań cen paliwa. Dużym plusem jest również redukcja miejskiego hałasu i zwiększenie komfortu pracy kurierów. Pojazdy elektryczne mogą również korzystać z buspasów i docierać do miejsc z ograniczonym ruchem dla tradycyjnych samochodów spalinowych.

W Polsce swoje pierwsze pojazdy elektryczne testuje DHL. Już w kwietniu na ulice Krakowa wyjechał elektryczny samochód dostawczy Nissana e-NV 200. Zgodnie z proekologiczną polityką DHL (strategia GoGreen), jej flotę do 2050 roku mają tworzyć wyłącznie pojazdy elektryczne. Jednocześnie firma stawia na szkolenia – rozwój kompetencji swoich pracowników w zakresie działań proekologicznych – a także zwraca większą uwagę na odpowiedni sposób załadunku towaru. 

Również klienci coraz częściej oczekują usług przyjaznych środowisku, zwłaszcza klienci instytucjonalni, którzy często uzależniają współpracę od tego, czy dany dostawca posiada ofertę spełniającą najwyższe standardy.  

Zgodnie z najnowszymi danymi, około 98 procent zarejestrowanych w Polsce pojazdów elektrycznych to samochody flotowe, co już wskazuje na wyraźny trend wśród firm (przede wszystkim w branży logistycznej).

Zapisz się do newslettera

Bądź z nami o krok przed innymi!
Wszystko o elektromobilności - zapisz się do naszego newslettera, aby być zawsze na bieżąco.